Проект “Положення про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам Піщанської сільської ради” від 07 грудня 2018р. № був створений майже в типовому варіанту. Але згодом було вирішено, що таку важливу річ як преміювання, неможливо довірити сільському голові, тому в редакції, в якої воно було прийнято на сесії від 20 грудня 2018р.№ 20-9/VII, були внесені зміни: за преміюванням призначили “смотрящих”, з числа “поважних людей” – Мазницю та Деревчук.
Було
«3.1. Преміювання
Видатки на преміювання передбачаються в кошторисі сільської ради працівникам виконавчого апарату сільської ради здійснюються за розпорядженням сільського голови на підставі оцінки та всебічного аналізу виконання ними посадових обов’язків і завдань.»
Стало
«3.1. Преміювання
Видатки на преміювання передбачаються в кошторисі сільської ради працівникам виконавчого апарату сільської ради та здійснюються за розпорядженням сільського голови на підставі оцінки та всебічного аналізу виконання ними посадових обов’язків і завдань за поданням першого заступника сільського голови, узгодженим з керуючим справами.»
Було
«4.1. Оцінювання показників роботи секретаря ради, заступників сільського голови, керуючої справами, начальників відділів, секторів, старост з метою нарахування премії проводить сільський голова.
4.2 Пропозиції про преміювання спеціалістів та службовців, які працюють у секторах, відділах виконавчого комітету сільської ради готуються керівниками цих секторів, відділів і подаються для затвердження сільському голові.
4.3. Після розгляду пропозицій сільським головою, бухгалтер сільської ради готує розпорядження про преміювання і передає його на затвердження сільському голові у поточному місяці.»
Стало
«4.1. Оцінювання показників роботи секретаря ради, заступників сільського голови, керуючої справами, начальників відділів, секторів, старост з метою нарахування премії проводить сільський голова за поданням першого заступника сільського голови, узгодженим з керуючим справами.
4.2. Пропозиції про преміювання спеціалістів та службовців, які працюють у секторах, відділах виконавчого комітету сільської ради готуються керівниками цих секторів, відділів і подаються першому заступнику та керуючому справами для підготовки проекту розпорядження про преміювання.
4.3. Проект розпорядження про преміювання передається першим заступником голови на підпис сільському голові.
Передбачили навіть ситуацію “недієздатності” сільського голови і неспроможності виплачувати такі надважливі премії:
4.4. В разі відсутності сільського голови, або неможливості ним виконувати свої обов’язки, розпорядження про преміювання затверджує та підписує секретар сільської ради.
Активіст та правозахисник Олексій Прокопенко вважає, що “розпорядження сільського голови щодо преміювання працівників сільради протягом 2018-2020рр. не підлягають виконанню, оскільки головою в розпорядженнях не вказано за рахунок яких джерел здійснюється таке преміювання (економія фонду зарплат, економію якихось видатків, т.п.), а тому виплати премії, без зазначення джерел, є нецільовим використанням коштів головним бухгалтером та сільським головою.”
Олексій Прокопенко: “Депутати при затвердженні бюджетів не передбачали кошти на преміювання працівників в розмірі 200-300%. В бюджети закладаються лише кошти для оплати праці, які включають, оклади, надбавки до 50%, ЄСВ 22%. Я думаю, депутати могли преміювати голову та дозволити преміювати працівників лише в кінці року за рахунок вільних залишків (невикористаних коштів, або надлишкових доходів).
Окрім того, згідно трудового законодавства, установами створюються фонди з преміювання, розмір яких не менше 10% від фонду оплати праці. Але Піщанською сільською радою такі рішення не приймалися.
Окрім того в розпорядженні про преміювання повинно бути зазначено підставу заоохочення (за досягнення в труді, обороні, навчанні, ГТО, ювілей, річниця паризької комуни, т.і.)
Особливо цікаво останнє рішення сесії:
“1. Дозволити проводити преміювання сільському голові в межах фонду преміювання та економії фонду оплати праці на III квартал 2020 року: щомісячно у розмірі 150 відсотків від посадового окладу.
2. Відділу бухгалтерського обліку та звітності Піщанської сільської ради виплату премії здійснювати у межах коштів, передбачених на преміювання в кошторисі на 2020 рік та економії коштів на оплату праці.
Тобто повинна бути економія по зарплаті та затверджені в кошторисі кошти саме на “преміювання”. Я такого призначення коштів в нашому бюджеті не чув.”
Преміювання сільського голови, секретаря ради, його заступників, керуючого справами та старост здійснюється згідно з вимогами абз.2 п.6 Постанови КМУ від 09.03.2006 р. №268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».”
Постанова КМУ вказує “2) здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи, а також до державних і професійних свят та ювілейних дат у 2006 році в межах коштів, передбачених на преміювання у кошторисі відповідного органу, та економії коштів на оплату праці, а починаючи з 1 січня 2007 р. – у межах ФОНДУ ПРЕМІЮВАННЯ, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці. Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу”.
Премія за цим Положенням є премією, пов’язаною з виконанням службових завдань і функцій, особистим внеском у загальні результати роботи виконавчого комітету.
Звертаємо увагу, що повинні бути ДЖЕРЕЛА та ПОКАЗНИКИ. Повинен бути створений “фонд преміювання“, “2. Визначення фонду преміювання”, “3. Показники преміювання та визначення розміру премії”
На даний час в Піщанській сільській раді відсутній критерій щодо оцінки особистого вкладу в загальні результати роботи, оскільки таких «результатів» не спостерігається, також відсутній критерій оцінки та всебічного аналізу виконання службовими особами посадових обов’язків і завдань.
В якості висновку: преміювання в нашій громаді здійснюється з порушенням закону, без належних джерел та прив’язки до показників.
Депутати свідомо брехали, що немає коштів на дороги та матеріальну допомогу, бо в бюджет “закопували” до 300% премій для працівників апарату сільради, а це приблизно 6-8 млн грн (!!!) на рік. А може депутати не знали, або начальник фінансового відділу сільради В.Шелєгова з головою постійної бюджетної депутатської комісії сільради Я.Бабашовою пошили депутатів у дурні?
Є й інше пояснення – сільський голова Д. Лисичкін, начальник фінансового відділу сільради В. Шелєгова, голова постійної бюджетної депутатської комісії сільради Я. Бабашова вступили в змову і могли зловживати впливом на прийняття депутатами рішень з питань оплати праці працівників апарату сільради, або впливали шляхом обману, що кваліфікується як злочин за статтею 369-2 кримінального кодексу України.
Зараз вони всі співають вам про майбутні покращення, досвід та потужну команду. А пограбунок бюджету прикривають димовою завісою з нескінченних привітань з усілякими святами “вчителя”, “святого Миколая”, “Днем взяття Бастилії”.
Які ще вам потрібні докази, що премії та бюджет – це не суспільний ресурс, а лише “годівничка для обраних”? І вони прагнуть керувати ним знов.
На цьому тижні за викладеними фактами ми направимо до правоохоронних органів повідомлення про злочин.
Вячеслав Горобець