Чи готові освітяни до змін?

0
1433

Члени “Команди розвитку та реформ” вивчають досвід вже створених ОТГ, щоб вчитися на чужих помилках та впроваджувати найкраще!

Знайомимо вас з Наталією Міщенко. Закінчила БДПУ (Бердянський державний педагогічний університет). Має повну вищу освіту за спеціальністю “Дошкільна освіта”, кваліфікація – організатор дошкільної освіти, вихователь дітей дошкільного віку, практичний психолог.

Чи готові освітяни до змін?

Реформа децентралізації ініціювала потужні зміни, в тому числі у сфері освіти. Чи готові до них наші освітяни?

У цьому році в силу вступає новий стандарт початкової загальної освіти, але варто дотримуватися його принципів не лише в початковій школі, а й в дошкільній та старшій.

Основні принципи стандарту:

1. Кожна дитина талановита. Задача вчителя працювати на результат та високі досягнення кожної дитини. Не має бути “поганих” чи “хороших” учнів. Не можна “вбивати” індивідуальність. Порівнювання учнів одне з одним неприйнятне. Кожна дитина має певні здібності, незважаючи на соціальний статус.

2. Цінність дитинства. Діти різного віку потребують різних форм та методів навчання. Для малюків – це гра, для старших учнів – це діяльність.

3. Радість пізнання. Навчання не має бути тягарем. Саме з цією метою було скорочено обсяги програми та відмінено оцінювання першокласників. Обмеження обсягу домашніх завдань також має на меті звільнення часу для рухової діяльності та зміцнення здоров’я дітей.

4. Розвиток особистості. Підтримка самостійності та незалежного мислення, розвиток самоповаги та впевненості в собі. Це все має прийти на зміну старим принципам диктатури.

5. Здоров’я. Створення умов для всебічного фізичного розвитку, якісного харчування та медичного обслуговування.

6. Створення атмосфери довіри і взаємоповаги перетворення школи на безпечне місце, де немає насильства і цькування. Дітям потрібно відчувати себе захищеними, як вдома, так і в школі. Треба розповідати їм про їх права, у тому числі і про право звернутися по допомогу до дорослих, соціального працівника, психолога, класного керівника. Можливо, це допоможе зменшити рівень домашнього насилля. І у свою чергу, завадить педагогу принижувати дитину.

Треба максимально інтегрувати в колектив тих, кому потрібне особливе ставлення. Цього можна досягти лише у співпраці між педагогами, батьками та дітьми. Тоді багато непорозумінь зникне без особливих зусиль.

Я розумію, скільки сил, нервів та часу витрачають педагоги на виховання та навчання наших діток. На їх плечі лягає надзвичайно важливе та водночас важке завдання. За це їм велике спасибі та уклін!

Децентралізація в великій мірі передає повноваження керування освітою на рівень громади. Cаме від нас залежатиме майбутнє наших дітей, їх готовність до викликів сучасного дорослого світу.

Тому якість педагогів має велике значення. Щоб бути мотивованим, освітяни мають отримувати велику зарплатню. Але водночас, вони й самі повинні бути готовими постійно вчитися, підвищувати свою кваліфікацію та впроваджувати нові методики освіти та виховання.
Одним з перших завдань нової влади Піщанської ОТГ буде вивчення досвіду існуючих об’єднаних громад та впровадження кращих практик в сфері освіти!

Давайте змінюватися та йти до кращого разом пліч-о-пліч.

Наталья Міщенко, фахівець з освітньої реформи «Команди Розвитку та реформ»

Напишіть свій відгук